top of page

פעילות במוסדות חינוך

מערכת החינוך בישראל מתמודדת עם מצבי קונפליקט, אלימות ומצוקה של הקטינים הנמצאים בה. תפיסות הצדק מאחה והקד"ם (קבוצת דיון משפחתית) יכולות לתת מענה למצבים אלו, שכן הן מגדירות מחדש את מושגי הקהילה כניהול של מערכות יחסים בין החברים בה – מהתלמידים ומשפחותיהם ועד הצוות החינוכי והניהולי.  רמת תפקוד גבוהה של בית ספר נגזרת ישירות מאיכות מערכות היחסים המתקיימות בו.
 

על קצה המזלג – כיצד זה נעשה?

הנחית תהליכים במצבי סיכון, קונפליקט או אירועים של פגיעות כוללים תהליכי הכנה פרטניים ומפגש רב משתתפים שבו לוקחים חלק המעורבים הישירים באירוע, משפחותיהם, אנשי קהילה ואנשי מקצוע שונים על פי בחירתם. הודות למתכונת ייחודית שפותחה בעמותה ותוך שימוש בשיח מאחה, מתאפשר למשתתפי התהליכים ישום עקרונות הצדק המאחה והקד"ם – כנות, הוגנות, ביטוי צרכיהם, שותפות בקבלת החלטות ומציאת פתרונות משותפים הנותנים מענה מיטבי. במפגש נבנית תוכנית פעולה עליה מסכימים המשתתפים שמטרתה להבטיח בין השאר שיפור, התמדה ובמקרים של פגיעה גם תיקון ואיחוי.

 

ניסיון רב השנים של העמותה מלמד שתהליכים אלו משמעותיים מאד, מאפשרים צמיחה ויכולים להביא לתיקון ואיחוי ארוכי טווח.
 

עמותת קדם מציעה כיום לבתי ספר:

  1. הנחית תהליכי קד"ם במצבי מצוקה וסיכון של תלמידים בבתי ספר

  2. הנחית תהליכי צדק מאחה סביב מצבי פגיעה בבתי ספר

  3. מסלול הכשרה למורים להתמודדות עם מצבי סיכון ופגיעה, להטמעת השפה המאחה בקהילת בית הספר וטיוב האקלים הבית ספרי

תכנית קד"ם וצדק מאחה מופיעה במערכת גפ"ן – מערכת לימודי החוץ של משרד החינוך:

תכנית מספר 30379 - סל מענים לאוכלוסייות במיקוד


ניתן להזמין את התכנית כדי לקיים תהליכים משמעותיים ולתת מענים מותאמים במצבים של פגיעה, סיכון ומצוקה ולהכשיר את הצוות בשפה וכלים מעולמות הצדק המאחה והקד"ם.

תמונה של כיתה

רוצים לברר פרטים נוספים? שיחת יעוץ ראשונה חינם!

"..תכנית ההכשרה תפיסות הקד"ם והצדק המאחה, תיאוריה וכללים נבחרה מתוך לקיחת אחריות מלאה של הנהלת בית הספר לעבוד עם הפוגעים והנפגעים באירועי אלימות וחוסר תקשורת. בית הספר כיוון עצמו להשתלמות זו מתוך תפיסה חינוכית שמורי ביה"ס יכולים לרכוש כלים ובהמשך להוביל, בעזרת הכלים שנלמדים בהשתלמות. צוותים נוספים בבית הספר.. אנו ממליצים על התכנית וחושבים שיש להרחיבה בכל הארץ. אנו מאמינים שכל בתי הספר חייבים להכיר את העקרונות והכלים בתפיסה המאחה, ובכך לקחת אחריות על לימוד של ניהול קונפליקטים... נשמח להמשיך בשנה הבאה בעוד קורס השתלמות לחטיבה ותיכון.."

שרה זהבי

ס. מנהל תיכון מור מכבים רעות

מנהלת תחום רווחת הפרט

בית הספר העל יסודי מכבים רעות מו"ר

bottom of page